ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

My Exchange Banner

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Outright online bookkeeping for just $9.99 / mo!

Saturday, May 14, 2011

Wanita Disimbah Cecair Di Wangsa Maju

Unknown | 3:12 PM | Best Blogger Tips

Do You Like This Story?



KUALA LUMPUR: Satu lagi perbuatan menyimbah cecair berlaku hari ini, kali ini mangsanya ialah seorang wanita berusia 30-an di Seksyen 10 Wangsa Maju, di sini.
Dalam kejadian pada pukul 8.45 pagi itu, wanita berkenaan berada di dalam sebuah kereta dan menurunkan cermin kenderaannya sebelum disimbah cecair oleh seorang penunggang motosikal.
Bekas Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Zulkifli Abdullah, yang dilantik sebagai Pengarah Jabatan Logistik PDRM berkuatkuasa Rabu lepas, berkata cecair itu tidak melecurkan kulit tetapi menyebabkan gatal.
"Polis masih menyiasat sama ada kejadian ini ada kaitan atau persamaan dengan kejadian simbah asid yang dilaporkan sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas pertandingan menembak antara media dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Pusat Latihan Polis di Jalan Semarak di sini, Jumaat.
Pertandingan menembak itu melibatkan 89 pengamal media dan kira-kira 50 pegawai dan anggota PDRM bertujuan merapatkan hubungan antara kedua-dua pihak.
Zulkifli berkata setakat ini terdapat 22 kes seumpama itu dan polis akan menyiasat sama ada ia dilakukan oleh individu yang sama atau tidak.
Beliau berkata walaupun gambaran suspek telah diperoleh, siasatan lebih terperinci masih dijalankan untuk menahan suspek yang sebenar.
"Setakat ini tiada tangkapan dibuat dan kami masih menganalisa kamera litar tertutup (CCTV) kerana kita mahu menahan orang yang benar-benar bersalah," katanya, sambil mengegaskan mereka yang melakukan perbuatan itu bakal berdepan dengan hukuman berat.
Dalam pada itu, Zulkifli berharap segala pelan strategik yang diatur sebelum ini bertujuan mengurangkan kadar jenayah di ibu kota, akan diteruskan.
"Kini tanggung jawab saya lebih besar kerana Jabatan Logistik merupakan sebuah jabatan yang penting dalam memastikan anggota polis dibekal dengan peralatan dan keperluan secukupnya yang boleh menjadikan PDRM lebih mantap," katanya.

Recent Comments

Blogger Gadgets