ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

My Exchange Banner

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Outright online bookkeeping for just $9.99 / mo!

Thursday, September 19, 2013

PUISI : ENGKAUKAH YANG MENYAPAKU....

Unknown | 2:25 PM | | | | Best Blogger Tips

Do You Like This Story?



AdilanClub:Breaking news, is the best for news




Engkaukah Yang Menyapaku?....

Malam yang bertalu-talu
menyuarakan melata merintih syahdu 
kala aku terbungkam kesendirian
tercegat oleh sebuah kerinduan
di tengah gertak sunyi yang menodai jiwaku
dalam kedinginan takbir bayu malam
seakan menerjah alunan suara menyapaku
Engkaukah yang menyapaku?
Saat aku benar-benar merasa kerinduan
aku mengejarmu dalam kelam di setiap ruang
mencari-cari jejak suaramu
dan aku tiba menunduk dengan penuh sangsi
nyanyian dalam hati terhenti
membuat aku lelah dalam kebingungan sendiri
sehelai alunan kata yang tersembunyi

Aduhai sayang
apakah ini mimpi ataukah kenyataan
yang tak bisa ku temui jawapannya
betapa ku dambakan kehadiranmu
menemani setiap sepi malamku
Linangkan segala kerisauan yang tak ku mengerti
Memudarkan segala kebimbangan dalam raga ku

Ketahuilah sayangku
namamu sentiasa meniti di bibirku
menyerumu kala kian ketandusan
raga ini ingin merasakan kembali nafas kehadiranmu
yang selalu menaburkan berjuta mimpi indah dan kedamaian
tenang dan penuh dengan kasih sayangmu
dengarikah engkau akan setiap seruanku ini?

Kaulah semangat dan pelangi sirnaku....



Nukilan : Kelana Jiwa
September 12, 2013      01:19am
Photobucket

0 comments:

Post a Comment

Recent Comments

Blogger Gadgets